Framme

Utsikten från vårt fönster. Rum 205 på Trpoic Hotel.

Efter många om och men är vi nu framme på Tropics Hotel på Collins Ave i Miami Beach!
Erik är och duschar så jag har snott hans minidator som går utmärkt att surfa trådlöst på här inifrån vårt högst spartanska hotellrum för 406 dollar för fyra personer och tre nätter.
Vädret är molnigt men varmt - och en del solglimat tittar även fram här och var. Har redan lyckats vänja mig vid amerikanska tiden.

Det var dock på vippen att vi inte lyckades komma med flighten från Atlanta till Miami. En halvtimme försent lyfte vi från Arlanda igår och när vi väl var framme i Atlanta var det brist på flygpersonal på plats så vi fick snällt vänta i planet runt 20 minunter innan vi äntligen fick kliva av. Då var klockan halv 7 och vårt flyg till Miami skulle lyfta tio över....

Problem 2. Väl framme vid tullen hamnar vi nog hos USA:s mest långsamma tulltjänsteman som dessutom ville småsnacka mellan stämplarna (trots att vi påpekade att vi hade väldigt bråttom) i stil med: och hur känner ni varandra då (kanske ett test iof för att försäkra sig om att vi inte är skummma). Men när frågor som: Gillar du salsa (ställd till mig)? Och har ordet mystik samma innebörd i Sverige som här? började tålamodet att tryta något....
Tillslut lyckades vi få alla våra papper stämplade och vi skyndade oss iväg för att hämta bagage och lämna in till den nya flighten.
Nu var vi redan så sena att vi direkt planerade att boka om flighten. Men när vi väl var placerade i ombokningskön lyckades jag få kontakt med en stressig personal som sa att flighten var försenad och att vi kanske kunde hinna.

Vi sprang, och sprang. Och vi hann!
Plandet gick tio i åtta.
Nu är vi här.
Fortsättning föjer.

Kommentarer
Postat av: hanna

Cool! Är allt i rosa och mintgrönt som jag minns det?

kram!



ps lappmannen sms-bombar mig



2008-07-15 @ 16:50:04
Postat av: Marianne

Hej! Om du hittar nån snygg Miami-tshirt får du gärna inhandla en! Hur har ni det annars då? Vad står på schemat att upptäcka? Kul att båda du och Erik bloggar. Bra att han tog med sig sin minidator. Här hemma är det ganska varmt och kvavt. Soligt och fint idag men det varar nog inte så länge. Ha det så bra!

2008-07-15 @ 23:40:29
Postat av: Eleonor

Hoppas att ni har det fint! Jag vill också ha en Miami T-shirt!! Garna med Miami Vice motiv. Pleeeeeease. Sola lite før mig också. Många kramar!

2008-07-16 @ 12:19:03
Postat av: hanna

Tre t-shirtar beställda. Anyone else? ;)

2008-07-16 @ 13:23:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0